H2O: Just Add Water (2006–2010): Season 2, Episode 22 - Bubble, Bubble, Toil and Trouble - full transcript

Everyone is shocked to discover that Charlotte is now a mermaid too. The girls reluctantly try to help her adapt to her new life, but Charlotte doesn't want to listen. She gets wet at a volleyball competition and has to run off into the water. Later she discovers that she has all 3 of the powers that Cleo, Rikki and Emma have.

♪ I got a special power ♪

♪ That I'm not afraid to use ♪

♪ So come on, this is my adventure ♪

♪ This is my fantasy ♪

♪ It's all about living in the ocean ♪

♪ Being wild and free ♪

♪ Cos I'm no ordinary girl ♪

♪ I'm from the deep blue underworld ♪

♪ Land or sea ♪

♪ I've got the power if I just believe ♪

♪ Cos I'm no ordinary girl ♪



♪ I'm from the deep blue underworld ♪

♪ Land or sea, the world's my oyster ♪

♪ I'm the pearl ♪

♪ No ordinary girl ♪

OpenSubtitles recommends using Nord VPN
from 3.49 USD/month ----> osdb.link/vpn

Guys, brace yourselves. I have news.

-So do we.
-Me first. [panting]

What is it, Cleo?

[Rikki] Spit it out
before you choke on it.

Okay.

As long as you understand that life
as you know it is about to change.

It's about Charlotte.

She's...

A mermaid.



Yes. How'd you know?

-Lewis just told us.
-What have you got to do with this, Lewis?

-Explain.
-Not now, Cleo.

We have to deal with this somehow.

Correction.
Lewis has to deal with this somehow.

After all, it is his fault.

My fault? How is it my fault?

Don't make me state the obvious.

Oh, I don't think we need to play
the blame game, Rikki.

The fact is, Charlotte is a mermaid.
That part's history.

Now you do something about it.

This is the best thing
that's ever happened to me, Lewis.

I mean, who would've thought it?
Me, a mermaid!

[Lewis] Shh.

Charlotte, you might want
to keep it down a little.

Oh, yeah.

Yeah, you're right.

You should've seen
the look on Cleo's face.

You could have been a bit more sensitive
about getting them used to the idea.

It's always felt like you guys were part
of some kind of club or something.

I guess we were, in a way.

Well, now I'm a member, too.

Yeah? Yeah.

About that,
I'm not sure the girls are quite ready

for any new additions
to their "club" just yet, but...

What? Don't be silly, they'll be fine.
Got nothing to hide now.

And besides, at least now we know
there's no need for secrets between us.

Wait, Lewis.

I want you to promise me.

No more secrets.

Sure. Yeah, okay.

No more secrets. I promise.

Okay.

Just the two I've been wanting to talk to.

Your attendance for sport
has been very low this year.

Particularly swimming.

Is there any reason why?

I'm allergic to chlorine. Sorry.

And what's your excuse?

You used to be our champion swimmer.
Why the disinterest?

Um...

Emma's just supporting me.
She knows that I feel left out sometimes.

She's a great friend,
a real diamond.

Indeed.

I need to inform you that
you're both looking at failing Phys Ed.

Failing?

No, I can't possibly fail.
There must be something we can do.

Funny you should ask.

We need a beach volleyball team
to represent the school.

-You walked into that one.
-I'll put down your names.

[Rikki] Sorry, I don't do ball sports.

Oh, well, I'm not asking, Rikki.
You either join, or it's an F.

-Sign me up.
-Don't you need four members per side?

Yes. And Cleo makes three.
It won't be hard to find a fourth player.

See you at practice.

Your timing is nothing short of fantastic.

What did I do?

I mean, beach volleyball? Come on.

Rikki, let it go. We've got
more important things to worry about.

She's right, Rikki.

-What are we gonna do about Charlotte?
-We should try and help her.

I'm sorry.

What?

-She said maybe we--
-I heard what she said.

And the answer is no.

We weren't friends before,
and this shouldn't change anything.

Let's not jump to conclusions.
We should think about this.

Do you have any of those
chocolate ripple ice-cream things?

I need food to think.

I've never seen a girl eat like that.
Is that normal?

Oh, it is for Rikki.
She has a very fast metabolism.

Thanks, Mr. Sertori. You're a lifesaver.

[exhales]

That's better. Now I can think.

And I think...

Charlotte is no friend of mine.

You haven't even given her a chance.

Who invited him?

If I don't like her, I shouldn't have to.

You could at least try.

You know very well
it's not easy being green.

For want of a much better expression.
I'm saying you guys have got each other.

And Charlotte's got you.

She did nothing wrong, Rikki.
It happened like it happened to you guys.

Stop trying to wriggle out of this.
We know who's to blame.

[Emma] Okay, enough.

Let's be responsible about this.

Rikki, I'm sure you remember
what it felt like

when you found out you were a mermaid.

-And Charlotte is Gracie's granddaughter.
-That's beside the point.

Fine. We'll have a vote.
Who wants Charlotte in the group?

-I'm a yes.
-I'm a nope.

I don't know.

I can kind of see
both sides of the argument.

Cleo, I'd really appreciate
some help on this.

I guess it can't hurt.

We know you've been going through
a few changes lately.

Yep. That's one way of putting it.

We want to help you out.
Show you the ropes. Right, guys?

Right.

Yeah, right, whatever.

I mean, if you'd rather deal with it
on your own, that's fine, too.

No. Are you kidding?

I mean, this is gonna be great.
We can be like sisters or something.

Let's not get too excited.

There are a few things you need
to understand about being a mermaid.

Oh, yeah, no worries.

I'm cool with the whole
"beware of water" thing.

Actually, there is one other thing.

Do you mind?

[Charlotte] What the...?

How did you do that?

Oh, there's more.

[Charlotte] Whoa.

There's still more.

[chuckles]

That's amazing.

It's a gift.

They all got powers
when they changed into mermaids.

So we need to...

-Well, we need you to--
-We need you to show us your power.

Okay, now just focus all of your energy
onto the water in the glass.

It's okay, that's fine.
Just take a deep breath and try it again.

Don't beat yourself up about it.
You're probably just a slow learner.

Like you.

How long did it take you?

If I remember correctly, it took...
it took her the longest. Yeah.

I wasn't even trying.

-What if I don't get a power?
-That'd be devastating, won't it?

Don't worry, Charlotte.
We all agreed to help you.

[sighs]

[bell rings, indistinct chatter]

Just say nice stuff about Charlotte
and maybe she'll go along with it.

-Got it?
-Got it.

Yeah, I agree, Cleo.
Charlotte's not that bad.

She's smart and easy-going and bubbly.

I like her eyebrows.

[mouthing]

I'm just glad we're giving her a chance.
Aren't you, Rikki?

Nice try, guys. But I'm not buying it.

I've never liked Charlotte,
and I never will.

-What's more is that--
-Ah, there you are.

You'll be relieved to know I've found
a fourth member for the volleyball team.

Charlotte has volunteered.

Hi, guys. [giggles]
This is gonna be so great.

This is fantastic.

It's so cool that we're all
working together.

Let's get this over with.

Okay, let's try again.

Ow! What did you do that for? It was mine.

-Well, you should have called for it.
-It was coming right for me.

[Charlotte] It was not.

Okay, girls, let's all take
some nice deep breaths.

You know, it's good to see you're
passionate about it, but remember...

you're playing Hunter High tomorrow
and they're on top of the ladder.

-Don't worry, we'll be fine.
-Are you sure about that?

I'm positive.

I've never failed at anything in my life,
and I'm not about to start.

They don't like me.

I like you.

You just... You need to be patient,
give them time.

They've had time.

They're used to each other and you're new.

It's only natural that they're gonna be
a bit distant at first.

-Yeah, maybe you're right.
-Of course, I'm right. I'm always right.

I'm also late. Sorry, I've gotta go.

It's not gonna work out with Charlotte.

-Give her a chance, Rikki.
-It's not just her.

Think about it, the original mermaids
were a threesome.

Four's too many, like it's out of balance.

You're overreacting.

Well, what if there's some
universal law against it?

If that was the case, which it isn't,

she wouldn't have become a mermaid
in the first place.

Cleo, she's dating your ex-boyfriend.
Surely that's gotta bother you?

I broke up with him. It's history now.

She's right, Rikki.
We gotta make this work for all our sakes.

[glass shatters]

She practically forced her way
into our world, totally uninvited!

-Rikki, she's one of us, like it or not.
-No, she's not!

She hasn't even got a power.
Why doesn't she have a power?

Because there are only three powers,
and they're already taken!

-[knocking on door]
-Which reinforces the notion

that there's only meant to be
three mermaids.

[door opens]

I did it. I found my power.

Please. You probably just imagined it.

No, I really did it.

Here, I'll show you.

[exhales]

Nice.

Whoops. Sorry.

Did you guys see that?
I just moved water.

-That's my power.
-I know.

We can share.

Besides, now you can show me
how to use it properly!

Great.

-I got it.
-Mine, mine!

-Yeah, I got it.
-Yeah, go!

Oh, nice set.

Wow. They look really good.

This game will be a walkover.

Oh, real nice.
There's a good sport for you.

Don't buy it, Rikki.
They're trying to break our confidence.

What confidence?

[whistle blows]

-[woman 1] Focus.
-[woman 2] It's in the bag.

[grunts]

[indistinct chattering]

Come on, Em.

No pain, no gain.

"No pain, no gain?" Who says that?

[grunting]

You didn't have to do it that hard.

Sorry, must've been
a sudden gust of wind.

[woman 2] You guys are hopeless.

[woman 3]
These girls have got no chance.

Out, out, out, out, out!

What's going on? It's coming back!

-[applause]
-What? How did that happen?

Must've been a sudden gust of wind.

-[woman 1] You got lucky, girls.
-[woman 2] Saw it out here. This way.

Okay, ready?

That's out here.

-Hey, get it.
-Get it.

[groans]

-No way!
-Outside, mate.

[applause]

-Mine.
-Cindy, set it up, set it up.

-I got it, I got it.
-Nice, Jill.

-Nice!
-Oh, it's over.

-Oh, wait. What?
-Aw, come on.

Time out, ref?

[whistle blows]

-This is ridiculous.
-This is not right.

Don't you think
you're overdoing it just a little?

-Lewis, they have no idea what's going on.
-They will if you keep this up.

-Thanks for the warning, "nana."

Fine. I'll keep my opinion to myself.

Guys, we could actually win this.

By cheating?

Lewis? Stay out of it.

You heard the girl, stay out of it.

We can do this.

We can beat them! Let's go.

Team!

-Come on, girls, pick it up.
-In, in, in.

-That's mine.
-Mine, mine, mine.

-Come on.
-Yes!

Not bad. Our points.

Nice one.

-Do it again, girls.
-Go, Cindy. This one!

Don't you want to dry that off
a little first?

What? Not scared
of a little water, are you?

[groans]

Stop! Charlotte!

Go. Get in the water! Go!

[Jill] What's she doing?
She can't do that.

What's happening?

What's wrong with them?

[scoffs]

Great.

Charlotte?

Did you...?

Did you just...?

What?

Use my bare hands to generate
enough heat to evaporate water?

Why, yes. Yes, I believe I did.

[indistinct chattering]

We've already gone
over the usual time-out.

The ref is giving you one more minute.

-After that, it'll be a forfeit.
-We're sorry, Ms. Scarf.

-She'll be back any second.
-Good.

Because if we lose,
we're out of the competition,

which means no more volleyball
to make up the hours you need.

-Which means?
-You all fail.

[sighs]

Well...

Don't say it.

Say what? "I told you so"?

-You know me better than that, Em.
-[whistle blows]

Thirty seconds, girls.

-Finish this off.
-First point here.

This can't happen.

-Well, not everyone is reliable as--
-Charlotte!

Wait, wait. We're good to go.

-Yeah.
-Are you okay?

Yeah. Never been better.

Play ball.

["Way to the Top" playing]

♪ It's time you'll see my destiny ♪

♪ You know I'm ready to fight ♪

♪ Ready to fight my way to the top ♪

♪ You know I'm ready to fight ♪

♪ Not gonna give up, not gonna stop ♪

♪ You know I'm ready to fight
My way to the top ♪

This is match point.

♪ Oh, ooh, oh ♪

♪ You know I'm ready to fight ♪

♪ Ready to fight my way to the top ♪

Yes!

[screams]

♪ Not gonna give up, not gonna stop ♪

-♪ You know I'm ready to fight ♪
-Sorry.

♪ Ready to fight my way to the top ♪

♪ You know I'm ready to fight ♪

♪ I'm ready to fight ♪

♪ I'm ready to fight my way to the top ♪

Yeah. Here's to victory.

Oh. Come on, Rikki, admit it.
Things worked out well.

Yeah.

But there's one thing I can't figure out.

How'd you dry off so quickly?

Oh, that. [chuckles]

That's easy.

Wait. I thought you already had my power?

Yeah. But I guess I've got Rikki's, too.

Oh, and one more thing...

I've also got Emma's.

[chuckles]

Isn't this great?

I must be some sort of super mermaid.

♪ We've got to stick together ♪

♪ Cos the best things come in three ♪

♪ I want it to last forever ♪

♪ All the magic and fun at sea ♪

♪ So come on, this is our adventure ♪

♪ There's no telling where we'll go ♪

♪ But all I want
Is just to live amongst the H20 ♪

♪ Cos I'm no ordinary girl ♪

♪ I'm from the deep blue underworld ♪

♪ Land or sea ♪

♪ I've got the power if I just believe ♪

♪ Cos I'm no ordinary girl ♪

♪ I'm from the deep blue underworld ♪

♪ Land or sea ♪

♪ The world's my oyster ♪

♪ I'm the pearl ♪

♪ No ordinary girl ♪

♪ Come along, it just gets better ♪

♪ So much to do and just so little time ♪

♪ Cos it all depends on whether ♪

♪ You wanna leave the land above behind ♪

♪ Cos I'm no ordinary girl ♪

♪ I'm from the deep blue underworld ♪

♪ Land or sea ♪

♪ The world's my oyster ♪

♪ I'm the pearl ♪

♪ No ordinary girl ♪