The Hunter (1980) - full transcript

In order to track down bail jumpers, Ralph 'Papa' Thorson goes on a series of routine and not-so-routine searches. Sometimes he takes down his quarry easily. At other times, he's forced to extreme measures which result in the injury or death of a lawbreaker. And then again, there are other moments when his own life is on the line. It's all enough to make Thorson question what he has done with his life.

Hey, man, come on!

Watch how you drive, man!

Look out there, mama!

He ought to be arrested.

Hey, hey!

Here he comes again!

Oh!

What you tryin' to do, fool?

Park it.

Sorry.

Park on the street,
not on my car!



Man, that don't
even make no sense.

Good morning.

What do you want?

Beer.

That'll be $ 1 .00.

Is there anything else?

Tell Tommy Price
somebody's here to see him.

What?

Tommy Price.

Tommy--

It's almost there, Annie.

Kiddo, make tracks.

It's your servo system,
but don't worry, I got it.

There's a cracker out front
looking for you.



- A cop?
- I don't think so.

Who is he?

You want me to ask him
for his driver's license?

Take care, ma.

You Tommy Price?

Uh-- Uh, yeah.

My name's Ralph Thorson.

My friends call me Papa,
but you call me Mr. Thorson.

You're not gonna complain
if I put this gun away, are you?

Frankly, Mr. Thorson,
I'd be tickled pink.

You won't run, will you,

'cause it's too hot and
I don't want to have to chase you

or have to shoot anybody.

- We understand each other, right?
- Oh, yes, sir.

Let's go.

What do you want me for?

You did jump bail on the 1 6th.

Well, kinda.

Well, I got to kinda
take you back to Los Angeles.

You a cop?

Uh-uh.

Well, this shit's got to be illegal.

Not really.

Punk!

Are you crazy?

That's a 1 9 70 Cadillac
that you runnin' into!

Hey, man, are you crazy?

You-- You...

shithead!

] Tape Playing Opera ]

] Tape Speed Wobbling ]

Don't fool with it.
You'll bust it.

I know a kidnapping
when I see one,

and I'm seeing one now,

'cause I'm being kidnapped.

Here, read it.

Supreme Court decision, 1 8 72.

''When bail is given,

the person or persons
putting up said bail

may exercise their rights
in person or by agent.

They may pursue principal
into another state,

may arrest him on
the Sabbath if necessary,

may break and enter
his home--''

Man, that's chickenshit.

Man, that's the law.

] Tape Wobbling ]

Your heads need adjustment.

Don't fool around with it.

I fix this stuff all the time.

I'm very mechanical.

You an electrician or somethin'?

Can you fix it?

I can fix it.

''I fix this stuff all the time,''
right?

Huh?

''I'm very mechanical.''

I'll fix it, Pappy.

Hey...

how did you find me?

Somebody put their house up
for collateral for your bail.

Pearlie?
She turned me in?

Didn't want to lose her house,
I guess.

What a ripoff.

Well, that's life, ain't it?

Will I go to jail, Pappy?

I don't know.

Who taught you how to drive,
Leon Spinks?

What's the matter with you?

You sure you know
how to drive that thing, boy?

You didn't leave
enough room here.

Not enough room.
Shit.

Come here.

Don't go away.

No shit.

Billie joe Faith?

Yeah.

On what charge?

Assault, Grand Theft Auto.

jumped bail five weeks ago.

Got any papers?

Certified copy of the bail bond.

Well, is he armed?

He is armed?

You better talk
to Sheriff Strong about this.

Give me a man, I'll pick him up.

I got the address.

You wait right here.

Yes, sir.

Sheriff wants to see you...

now.

Thanks.

Heard a lot about you, Mr. Thorson.

It's all bad.

Ha ha ha ha.

They tell you
I have a glass eye?

No, they didn't.

It's the one with
the gleam of intelligence.

This one.

Ha ha ha ha.

just look at the two of us--

An old sheriff
and a bounty hunter

here in all this modern turmoil.

We were born a century too late,
that's our problem.

Nothing's changed.

Good guys and the bad guys.

Maybe.

Now, what can I do for you?

I came to take Billie joe Faith
back to Los Angeles.

So I hear.

My recommendation
to you, Mr. Thorson,

is to get out of town.

Yeah, I will...

tonight.

I don't think you understand me,
Mr. Thorson.

I want you out now...

and without this Billie joe.

I've come a long ways.

I'm going to take him back with me.

Oh, no, you ain't.

Oh, yes, I am.

Don't argue with me, Mr. Thorson.

Look, I've come over 1 ,500 mi--

Goodbye, Mr. Thorson.

Bye, Sheriff.

Because he's my nephew,
Mr. Thorson.

You sure are greedy.

You already got me,

and you have to go for a bonus.

Hey, Pappy,

what the hell is that thing?

Stun gun.

What does it do?

Ruins their day.

What do I do?

Sit.

Get him, Billie joe!

Get him, Billie joe!

Get him!

Hit him where it hurts,
Billie joe!

Wait a minute!

Hit him harder!

Beat him up!
Kill him, Billie joe!

Ugh!

Hey, that ain't fair.

You putt-head.

Billie joe! Billie joe!
Wake up, Billie joe!

Wake up!
Billie joe, wake up!

Yes?

Ralph Thorson on line one.

Damn well better be long distance.

Hello.

Hello, Sheriff.

just wanted you to know

I took your advice
and left town.

Good for you, Mr. Thorson.

I kind of figured you would.

Except for one thing.

I took your nephew with me.

Want to say hello?

Uncle john?

Seems like you're
in a little hot water.

Yes, sir, I am.

Put Mr. Thorson back on.

Yeah?

You did a damn good job.

You done your duty,

and I was protectin' my kin.

Next time you're down Houston way,

stop in and say hello,
why don't ya?

Yeah, sure, I will.

Bye-bye.

This crazy guy--

Hey, look at that.

What can I do for you?

The big guy--
Here's the key.

Sit.

Hey, Gunslinger.

Hello, Spota.

You having a
''two-for-the-price-of-one sale?''

I need the money.

He's as big as a house.

You ought to get
paid by the pound.

He almost killed me.

Any time you want
a respectable job--

Yeah, I know what you mean.

When you going to stop
wearing those baggy pants?

Huh?

Here you go.

You ever been
in the joint before?

No, I haven't.

Look, whatever you do,

when you get
in front of that judge,

don't you smart off.

Tommy Price?

On your feet.

Here's the key.

When he asks you,

you tell him you got a job
working for me.

There's the address.

Here you go, Papa.

Thank you.

Hey, baby!

Hey, Papa!

Hey! ?Qu? paso?

How you doin', boy?

With an 8.

With a 9.

Two pair, baby.

$5.00 worth.

I'm out.

I'm out.

Hey, Papa.

Hey, Papa.

Hey, how you doin'?

Sittin' in?

No, thanks.

How you feelin'?

Tired. Tired.

Hi.

Good morning.

Who are you?

I live here.

Oh. Make yourself at home.

Thank you.

Pair of 8s bets 5 bucks

into that possible flush.

I'll see that.

And I see that.

Hey, Francis, you been
boostin' again?

No. I scored at the track.

Hey, Papa, come on in.
Plenty of room.

Yeah. We need another sucker.

Dotty wouldn't like it.

Come on, Papa, one hand, huh?

Sit down and play.

Better not.

''Better not.''

Shh! Shh!

Five-card stud, fellas.

All right.

Good morning.

Hi, baby.

Mmm, you smell good.

Mmm-- You don't.

Are you hungry?

Mm-mmm.

Horny.

Um...

The doctor said it was O.K.

Hey...

brought you a present.

You did?

What did you get me?
Let me see.

Let me see.

Shit.

That's an original
Buck Rogers Rocket Patrol,

and it's very rare.

I don't know why
I love you so much.

Thanks.

No wonder you're horny.

No school.

Helen Ryan's taken my class
to the museum.

Poor museum.

How long will
they let you work?

Another couple of weeks.

As long as I want.

There's a Lamaze class tonight.

Come on, now.
Don't start that again.

Ignoring it isn't going to
make it go away.

It might.
It's worth a try.

That's not funny.

Pregnant ladies are supposed
to crave ice cream and pickles.

It's important to me, Ralph.

But mushrooms--

Natural childbirth.

Listen... I'm thinking

I'll have to move in
with my sister for a while.

Now, wait.
If you go over to your sister's--

She's done Lamaze with all three
of her kids. She's a pro, O.K.?

I need you here.

Do you have
to leave town right away?

Got to pick up
Winston Blue later today.

Winston?
That's three times this month.

Crazy Winston.

You have to clear
the street for your own safety.

Get up on the sidewalk.

You have to clear the street.

You'll have to move that car.

- Who's in charge here?
- Sergeant Werblow.

I live in that building.

Hey, come back here!

W-20-Adam.

Perimeter has been secured.

It's confirmed that the suspect

is inside the building.

W-20-Adam, Roger.

Yeah. W-20-Adam, uh--

Are you Werber?

Sergeant Werblow.
Who the hell are you?

Thorson.

And that's my pickup.

You think you got the SLA in there?

We got an armed fugitive
up there.

- Oh, bullshit.
- W-20-Adam, uh,

we're not requesting
additional units--

Winston, it's Papa.

Hey. What the--
Hey! Listen.

I don't know who the hell
you think you are,

but you better get
your ass out off here.

This is police business.

Yoo-hoo!

Yoo-hoo!

Don't make such a fuss,
for heaven's sake.

He's dressing.

Dressing.

One-A-Eleven, one-A-eleven,
see the man. 459 investigation.

659 South Broadway.

Oh, look at that!

Oh, yeah!

He's coming down the elevator.

Hey, look at that!

Hey, people,
where are the flashbulbs?

I want to see
the flashbulbs poppin'.

There you go.
All right.

Hands high!

I know the procedure, baby.

Walk toward me!

Yeah.

Far enough.

Hey, brother!

Hands behind your head.

Beautiful.

I know that.

Until your boyfriend shows in court.

But I need my car for work!

I need it for collateral.

I'll give you my pink slip.

I don't want your underwear.
I want your car. No car, no bond.

Now, what's so difficult?

My son Anthony--
He's a good boy.

Maybe he's a little mixed up--

He's going to come back.

But he means well.

Listen, this is the first time--

No. The first time,

he took a hostage
in a liquor store.

Mr. Bernardo,

Mrs. Bernardo, can I--

Can I talk honestly to you?

Yeah. Sure, of course.

Your son is a rat.

He's holed up somewhere,
and he ain't ever coming back...

because if he does,

he knows he's going to jail,

and he's been there enough times

to know he doesn't like it.

Now, you and me--
the three of us--

we have a problem,

which is that
if your Anthony doesn't show in...

1 8 more days...

then I'm out 1 00,000,

and your restaurant belongs to me.

And I don't want
another restaurant.

I already got two of them.

You mean...

we lose the restaurant?

If the son were
only as smart as the mother.

I worked 26 years of my life to
build up that restaurant.

I mean, the buildings,
the parking lot. I--

I can't lose that place now.

Mr. Blumenthal, what can we do?

We've got to get somebody
to go out and find Anthony

and bring him back.

You mean like a... detective.

No, no, no.
The man I have in mind

is more of a specialist in this line.

Mr. Thorson is a bounty hunter.

My God!

No, I'm sorry.
It's-It's either that,

or your restaurant; so you two
put your heads together

and decide.

Do you see what you started?

I told you to keep your mouth shut
and let me talk to him.

You owe me 800 for Price

and 1 ,000 for Billie joe Faith.

Papa, please, enough already.
Coffee.

You did a good job.

You're the best in the world.

That's $ 1 .7 5.

1 ,800.

Thank you.

Papa, can I talk to you?

I'm talking to him,

so get out of here.

Whaddya got?

An assault on a policeman.

He's heading to Mexico.

I'm gonna take a substantial loss
on this thing.

Great! Now, take a walk,
you ganef. We ain't interested.

Ahhh...

I'm interested.

So...

when is the baby due?

Soon.

You should marry
the schoolteacher.

Eight years is enough already.

She's been married.
She didn't like it.

Eight years?
She don't trust you yet?

Mind your own business
and pay your debts, hmm?

Please. Not while I'm eating.

What's this?

A baby present from me to you.

Tony Bernardo.

It's a piece of cake.

''Assault.

Attempted Murder.
Armed Robbery.''

A very bad boy.

No, he's a good boy.
A little mixed up, maybe.

And he's a shooter, too.

He really wants to come in.

He'll be happy to see you.
You'll talk,

you'll make friends--

If he's so easy, you bring him in.

I would, but at my age,

I'm not supposed
to eat airline food.

I'm into this for 1 00 grand.

I'll make it worth your while.

Not Bernardo.
He's too dangerous.

I'll take the Branch brothers.

My cocker spaniel can
bring me the Branch brothers.

Lunching with
the last of the big spenders?

Hello, Pete.

Captain Spota, always a pleasure.

See you later at the house.

See you at the house.

You heard any talk about him?

What kind of talk?

Nothing.

Papa!

Telephone!

Yeah.

Thorson?

My name's Mason.
Remember me?

No.

Well, you will.

I'm gonna kill you.

I've been watchin' you, Thorson.

I'm gonna kill you.

I don't know
what you're using, Mason,

but it's no good for you.

All right, all right,

I'll take the Branch brothers.

Three grand.

Forget it.

Three Branch brothers, $3,000.

There are only two Branch brothers.
Bob blew himself up.

It's still 3,000, and that's that.

They're children.
They-- They're little boys.

They don't even shave yet.

Hey, they're the Wild Bunch.

Everybody takes advantage, so--
So why shouldn't you?

All right.

All right.

3,000.

I'm Cuban. I don't know
what you're talking about.

The judge let me off
when I mentioned your name.

What's with my TV set?

Your picture's no good, man.

The picture was perfect.

No, the color was off.
I'm fixing it.

Hayes--

What do you know
about a guy named Mason?

Mason. Mason. Let's see.

There's Tiny Mason, a pimp.

No.

Uh... There's Billy Mason, a dealer.

He's dead.

Rocco Mason--

That's the one.

Oh, yeah.
Speed freak.

When they sent him to San Quentin,

they had to submerge him
in Thorazine.

He's been out a month. Why?

The name just popped
into my head. Thanks.

Can we watch
the set in the bedroom?

No.

Aw--

Hi, honey.

I, uh...

got to catch
the red-eye to Nebraska.

Oh, no.

It's a buck. It's a job.

You said you'd take me
to Lamaze class.

I will. Then you take me
to the airport, O.K.?

All right.

Hey, look. I got
kind of a weird phone call.

May be something, may be nothing.
I don't know.

But, uh, you remember
how to shoot this, right?

Yeah.

O.K. It's got a full clip.

Bang, bang, bang, bang.

I'll be O.K.

Hi, Ralph.

How you doing?

Hi, Dotty.

How long you been here?

Few minutes.

Mmm. God, that perfume,
I love it.

When are you going
to make an honest woman

out of this girl?

Why ruin a good relationship?

When are you due, honey?

Pretty soon.

It'll be different in this house
with a kid.

Different? Why?

We're already running an orphanage.

What's one more?

You'll see.

Dotty. Telephone.

What are you, a troublemaker?

You scared or something?

Yeah.
What happens if I get popped?

What happens to Dorothy
and the kid?

End up with a houseful of toys,
a mean dog, and a '51 Chevy.

I'm getting too old.

That's a lousy excuse.

She's a terrific girl,
and she loves you.

It's going to be wonderful.

You're going to be a father,
Ralph.

You think you got troubles.

Huh?

Ralph, we're in a hurry.

Yeah.

I'll talk to you, Pete.

Bye-bye, Pete.

Bye-bye, dear.

You'll love Lamaze, Ralph,

if you'll just
give it half a chance.

Many guys in the class
were just as hesitant--

The fast lane is clear.

You could pass this slowpoke.

Every guy in that class

has come around 1 00%
since they've been in there.

- There's a faster car behind us.
- Shut up and let me drive.

You going to sit there,
or you coming in?

Don't be so squirrelly.

Squeeze her leg firmly, coaches,

building in intensity
like a real contraction.

Building to a peak now.

40 seconds.

O.K., only 1 5 seconds to go.

Easing off a little now.

Check for relaxation.

Five seconds to go.

And...

contraction ends.

And relax.

I'm so pleased you're here
to help Dotty.

It's always more difficult

when a woman has to
do this alone.

I got a bad back.

It's always difficult
the first time.

If you squeeze her,

it'll really help her a lot.

If she can practice

relaxing through pain,

it'll make her more secure

about handling labor.

Having a baby is one

of the most beautiful
experiences in life.

You wouldn't want to be
excluded, would you?

Mister?

Thanks.
Come to mama.

Hi, you guys.
Nice to see you.

It's brand-new. 7 8 miles.

Thank you. Don't you have
an older car somewhere?

Hey, Teach.

Who is that?

Howard, is that you?

Violets are blue.

Roses are red.

There's no school today--

Whoever you are,
you're a jerk.

...because...

teeeacherrr's...

dead.

Listen, Buster,
this isn't funny anymore.

I could kill you.

I reeeeeallly could.

Ha ha ha ha ha!

Unh!

Teacher thinks
I'm gonna kill her.

Go away! Please!

I'm not gonna kill the teacher.

I'm gonna kill Papa.

Who are you?

Open up the door

and see who's
trying to kill Papa.

Aah!

Tell Papa Mason said soon--

Real soon.

Aaaahhhhh!

Aah!

Branch brothers?
Sure.

Crazy bastards.

Dumb as shit, and mean.

Went to school with john,

the bigger one.

We was on a basketball team.

I just need directions--

All in the Lord's time, son.

I... made a mistake.

john Branch put dynamite
in the locker room urinals,

blew the whole damn gym
halfway across to Canada.

Look, I'm going to take
these two guys back to L.A.

I need directions
and a couple of your guys

to help me
bring them in. O.K.?

I'll give you directions,

but I ain't giving you
any of my men,

not with those crazy bastards.

And you're a crazy bastard
for goin' after 'em.

O.K., that should do it.

We'll check around
the neighborhood.

If anything turns up,
we'll let you know.

Thank you.

I'm sure it was just some nut.

Thank you.

Dotty, I think I should
have a substitute

handle your class for the day.

Oh, no, I'm O.K.

I don't want to make
a big deal out of this.

God knows what Ralph
would do if he found out.

We just can't handle
any more trouble.

Not now.

Have it your way,

but try to relax, all right?

] Classical Music Playing ]

Oh, shit!

- Yee hee hee hee!
- Ha ha ha!

Yee-haw!

I can't see shit!

Hoo hoo hoo hoo!

Hoo!

Whoa! Look out!

You're the one drivin'!

Where are we now?

Oh, damn!
Where'd he come from?

- Yee hee hee!
- Ha ha!

Yee ha ha ha!

Yee-ha!

Wa-hoo!

Yee-hoo!

Get in front of him, Matthew!

Don't tell me how to drive,
you dumb turkey!

Whoo hoo hoo!

Is he trying to run us over?

I'm gonna try dynamite!
Here, man!

Ha ha ha!

Get that out of here!

Yee ha ha ha ha!

Yee ha ha ha!

Ha ha ha!

Ha ha ha ha ha!

We got him this time!

I'd like to take
a look at his face!

Look out!

Oh, shit!
Where'd he come from?

- The dynamite!
- Look out!

The dynamite!

What dynamite?

- Back there!
- Aah!

Come on.

Hey, Dotty!

We brought the old man home.

Hey, Dotty, don't smoke that.

Hey, Ramiro.

Hey, Dotty.

Dos semanas.

Oh! ?Ay!

Hi, baby.

Hi, honey.

I'll get the water.

Ralph.

Oh. I'm sorry.

You go to another
Lamaze class today?

Yep.

How'd she go?

You don't want to know.

Yeah, I do.

No, you don't.

I really do.

We talked about transition,

and we talked about the coach

and how important he is.

Coach?

Yeah.

In Lamaze, we say
that birth is like a game.

The mother's the team.
The father's the coach.

How the game turns out

depends a lot on the coach.

There's this woman
in our class named Edith.

She said with her first baby

she started pushing too soon.

See, you're not supposed to push

until you're completely dilated

and the baby's head's
just right down there.

But you feel like you have to,

so you blow instead.

Like that.

Well, Edith wasn't dilated,

but she started pushing anyway.

So her husband took
her face in his hands,

and he said, ''Blow, Edith.''

And he started blowing
himself right to her,

willing her to do it with him.

Yeah, like that.

And she was able to stop pushing

because he did that.

Don't you think that's beautiful?

Such a sucker
for inspirational moments.

You ought to let
your hair grow out.

It looked a lot better
when it was longer.

I'm too old for that.

You like old things.

That's all you care about.

You don't like anything that's new.

New things are no good.

Give 'em a chance
to prove themselves.

You know they will in time.

I love you.

Shit.

Hey.

Hello, Pete.

Come on in, Ralph.

just the guy I want to see.

What you need is a drink.

There we go.

Hey, why don't you let me--

Come on.
Come on. Come on.

Bang! Bang! Bang!
You're dead.

You see that house?

That's Hyatt, Frank B.
Male caucasian.

5'9'', 1 80 pounds.

Come on, Pete.

Hand over the gun.

Mmm.

Good, Ralph. Very good.

Talk to the subject.

Calm him down.

You know that bastard
sells dope to schoolchildren

and lives in that house.

He looks up here, and he sees me,

and he laughs his head off.

He throws pebbles up at me.

I swear,
he throws pebbles up at me.

Find 'em on the deck
when I come home.

Is that right?

Come on. I'm asking you.

Is that right?

That's the way it is, pal.

That's what I am--

A pebble.

Well, guess what the pebble did.

I took a little for myself.

just a couple of bags

from the inventory room.

I got tired of being a pebble,

and I sold some,
and somebody got busted,

and somebody talked,

and guess who
they're coming after.

Come on, Ralph. Be a pal.

Guess who they're coming after.

Would you go?

No. So I figured
I'd do the right thing.

I'm going to blow
Hyatt, Frank B.'s, head off...

and then I'm going to do me in.

Come on, Pete.

That's the booze talking.

You're drunk.

Sure. Sure, I'm drunk.

Think I could kill myself
if I were sober?

Come on, Ralph.

There's another bottle
over on the couch somewhere.

Let's finish it off.

Then you go away.

Please, Ralph. You know I'm right.

I can't go in the slammer.

You know what they do to cops.

I put half of them in there,
for Christ's sake.

Let's get shit-faced, then...

you leave me alone.

Pair of jacks.

1 0 bucks.

$ 1 0?

You in?

I'm in.

All right.
With a 6, with a 4.

This is a deadly--

Deadly. Right.

Deadly... Ace.

No.

Hi, Papa.

Hey, Pop.

Papa, come on in.

Come on, deal.

Room for one more, Papa.
Come join us.

I'm in.

I'm in. I'm in. I'm in.

I don't got all night.
Let's go.

You have to repeat each card?

Please leave.

Hey, it's early, man.

Would you just go on home?

Aw, come on.

- What are the bets?
- King, three.

Get out!

- Frank, can I get a ride with you?
- Yeah.

Can we come back tomorrow?

Pappy, I almost got the set fixed.

Night, Dotty.

Night.

What the hell's
the matter with you, Ralph?

Make some coffee.

Oh...

You O.K.?

Is it a contraction?

It's just a cramp.

It's over.

Great.

You better get used
to the idea, Ralph.

It's almost time.

Don't you think I know that?

I think you know it.

I don't think you accept it.

I think you got to be crazy

to bring a kid
into this garbage-can world.

You should've had it aborted.

I begged you,
then I pleaded with you.

It wasn't your decision.
It was mine.

Both of us should've been
involved in the decision.

Both of us don't get
an abortion, Ralph.

Both of us don't have
to climb up on that table.

Yeah. All right.

Go ahead. Have your kid.

Our kid!

Yeah.

Tom.

Hey, Papa.

just told me it came over
the radio upstairs.

Spota just killed himself.

Look, Tommy--

I came here to drink, not to talk.

Gotcha.

Hey, Pappy.

What are you doing here?
I thought I kicked you out.

I knew you didn't mean it.

What are you doing to the toaster?

I'm fixing it.

Fix the TV set first.

See it out there?
It's almost done.

Where's Dotty?

She's in the bedroom.

All right, look,
I know you're mad,

but...

let's not fight, O.K.?

I heard about Spota.

It doesn't make
what you said O.K.

I was out of line.

I'm tired of your crap, Ralph.

You don't want me.
You don't want the baby.

Well, we don't want you.

Papa?

Psst!

Wake up.

Who is it?

It's me, Ritchie.

Get out of bed.

Open the front door.

Ritchie, go away.

Get out of bed and open the door.

Shit.

What time is it?

It's 2:20.

What day is it?

It's a beautiful day.

Up and at 'em, Papa. Come on.

I'm tired.

Shit. Oh...

I don't know why I break my back
trying to help you.

You got a kid coming,

all kinds of bills--

She's gone.

What? What happened?
What'd you do to her?

Nothing.

She was nuts about you. She's
the best thing ever happened to you.

She's a pain in the ass.

I'm coming in.

Oy!

That's a nice way to talk.

Papa.

Look, Papa...

a Chinese philosopher said,

''With money, the world goes round.

Without it, it goes flat.''

He also said--

Who said that?

He was a cook.

Look, it takes a lot of money

to get a woman back, believe me,

and I'm here to offer you
a lot of money.

For Anthony Bernardo.

You met his parents.

$8,000.

I don't want her back.

You don't want to hear this,

but you're going to hear this.

A grown man is
no more than his family.

Your kids, your old lady,

headaches maybe,

but they're who you are.

You? Maybe you have a job,
maybe you don't.

Who does it matter to?
Tell me. Nobody.

Like litter in the streets.

Yeah!

Dotty made this place make sense.

She made you make sense.

You don't need that?

I'll get Bernardo.

He-- He's living in Chicago--

''A toddling town.''

O.K. How would you define
a great man?

Was Napoleon as great a man
as Lincoln, for instance?

Anybody? Kelly.

Lincoln was much
greater than Napoleon.

Why would you say that?

Well, Lincoln freed the slaves.

He kept the Union together.

But didn't Napoleon do
some good things for Europe?

Yeah, but he made himself dictator.

All right. Don't go crazy.

I'll be right back.

Yes?

I got to go to Chicago.

So?

I did the shopping.

You interrupted my class.

I'll be back in a few days.

Well, I may not be there.

All right, all right.

Will you give me a break?

O.K. Let's get back to Lincoln, now.
Kelly?

When I tell you to come home,

I want you home!

Look at that shit.

Look at that shit.

Can you believe that shit?
I don't.

Aw, come on,jackie!

I'm-- I'm going blind!

?? ] Country And Western ]

Hey, watch it, man.

Sorry.

] TVHost ]
Tell us a little about yourself.

Well, Buzz,
I'm an attorney from Omaha.

I'm divorced,
a father of two kids,

and, uh, I'm here
to make a little money.

] Buzz ] Well, what do you think
about that, Phyllis?

All right, Bernardo,

time to come home.

] Buzz Continues ] I don't know
if you've been lucky, Phyllis--

As you know, Bill--

] Bill ] I guess I got
my work cut out for me.

] Buzz ] What's the first thing
you're going to do to your victim?

] Phyllis ]
I'll start right out

by putting him in double danger.

] Buzz ] We're gonna go ahead with it.
Phyllis, pick a category.

History.

History. All right.

Mmm--

He's gonna kill himself!

What's that boy doing?

Hey, what are you doing?

Look! Here comes another one!

I'm gonna get you.

I'm gonna get you.

Hey! Hey, suckah!

Oh!

What are you, blind?

Hey!

Watch out!

Back off, smart ass!

Hey, you jerkoff!

Give me a break.

Hold the door!
Hold the door!

- What are you doing?
- He's got a gun!

Don't stop, man!

Don't stop at stations,
and don't slow down

or I'll kill the kid
and I'll kill you!

Margaret! Margaret!

Open that door.

Get away from it.

You stay there. You stay there!

just do what he says.

Margaret!

Mom!
Mom, come get me!

Let go!

Mom!

Hey.

Back off, asshole. Back up
or I'll blow her head off.

Hey, see that guy
on top of the train?

Yeah.
What the hell's going on?

Christ, what next?

Mom! Mom!

Mom!

Mama!

Ow!

What are you doing?

Bring it back, you son of a bitch!

Bring back my car!

Damn fool!
What are you doing?

Somebody, come on!
That was my car!

Yeah!
He's riding in it!

Son of a bitch!
Come on back here!

Come on back here, you!

How much?

1 3.7 5.

How much?

1 3.7 5.

There you go.

Thanks.

Night.

You have a good evening.

Hey.

Hey, Dotty?

Dotty?

Here.

Oh!

Hey.

Oh, Papa.

What happened?

I don't know.

He hit me with a rifle.

Who?

I don't know. Some crazy guy.

He-He took Dotty.

He said, ''School.''

I'm sorry, Papa.
I tried to stop him.

You did good.
You did good, Tommy.

Keep away from her!

Up against the wall.
Move! Move!

Come on.
Move against the wall. Move!

Throw out your gun.

I'm clean.

Turn your pockets inside out.

Come on!

Inside pockets.

Stuff your hand in it!

The other side. Now move!

Take your coat off.

Come on, move! Move!

Turn around!

Hands up!

All the way around.
Come on. Come on!

Pick up your pants leg.

Come on, pick it up!

Shut up, Teach.

Come on, move!
Pick up the pants leg!

The other one. Get it up!

Throw it against the wall.

Why not let her go?

She's got nothing to do with this.

I'm going to kill you.
She's gonna watch.

They sent you to prison.

I just picked you up.

What the hell's going on--

Aah!

Papa!

I'm gonna kill you!

Papa!

It's all right, honey. It's over.

Oh, God.

Is it the baby?

Take it easy.

Come on.

Come on.

Oh!

We got to get out of here.

Oh, God. I got to push.

Blow!

Blow!

Breathe through the pain!

Oh,jesus!

Oh! It's coming!

No!

Oh!

We're almost there.

Almost there.

Oh, it's too late.

No, it's not.

Now, this is your coach.

Relax!

Relax!

Easy.

Easy.

Easy.

Now, hold on.

I need a doctor!
My girlfriend's having a baby!

You'll have to
fill out this card first.

She's having it out in the car!

Oh, my God!

Hurry!

I'll get a doctor.

Dr. Martin! Dr. Martin!

There's a woman out there
in a car having a baby.

Nurse, bring the V.O.A. Kit.

Oh!

You take care of him.

I'll take care of the mother.

Take it slow.

Ohh.

Are you all right?

The baby's just fine.

Ralph.

You the father?

Easy. Easy.

- Ah-choo!
- Ah-choo!

God bless you.

OpenSubtitles recommends using Nord VPN
from 3.49 USD/month ----> osdb.link/vpn