Supernatural (2005–…): Season 6, Episode 6 - Supernatural - full transcript

After four suspicious suicides, Dean and Sam investigate the cases and they discover that the suicidal victims have heard painful truths before their final act. Their further investigation ...

Are you wondering how healthy the food you are eating is? Check it - foodval.com
---
It's Sam, Bobby.
He's just-He's different.

- Something's not right to me.
- I can't just lose you and Ben.

Me and Ben will be here,
and you come when you can.

Come in one piece.

Think we can pull
something like that off?

It's worth a shot.

Just tell me
what the hell is going on.

Dean?

Ben, just stay there.
I said stay back!

Cure's an old Campbell recipe.

At least, uh, you got my back.



No matter what,
I can always count on you. Right?

Of course, Dean.

He said he'd call. But he never did.

But I don't know.
I just-We had such a good time.

I should call him. Right? You think?

I mean, should I call him?
I don't know. It's-Oh, uh-

Oh, Olivia? Just hold on a sec.

- I just need the truth. That's all.
- Ahem.

I gotta go. Call you later.

I pity you. I'm sorry?

You're sad and pathetic and I pity you.

Only reason I'm giving you the head's
up. Stay away from the clam chowder.

I flavored it with my own seasoning.

Hey, Jane, you know that new girl,
Misty?



Way hotter than you.

- Excuse me?
- Basically, she's an eight...

and you're a-A three.

- Can I get you anything else, ma'am?
- No, thank you.

I ran over a homeless man once...

and I never even stopped
to see if he was alive.

I hate Mommy.

I wanna burn her in her sleep.

I don't know what it is,
but you just give me the creeps.

Like I get physically nauseous.

You're pathetic. Loser.

Desperate. Stupid.

Mousy.

You're a desperate, pathetic loser.

You're gonna die alone.

Hey. Can you come get me?

You sound
awful. Have you been drinking?

I think I'm going crazy.
I'm freaking out.

Of course you are.
Because you are a freak.

You're certifiable.

Every time the phone rings
my stomach drops.

Jane with another crisis.

You're a walking disaster.

The whole family's just waiting
for your next big breakdown.

We're like hostages.

Why don't you just go ahead
and kill yourself already?

I know what I saw.
We tested him.

Salt, silver, everything.

He threw me to that vamp.
I'm telling you, it's not my brother.

Then, he's something
we ain't seen before.

Or it's freaking Lucifer.

Did you call Cass?
Of course. He's not answering.

- But screw him. I can't wait any more.
- Look, I get it. You're rattled.

You're right to be.
But let's be professional-

Professional?
He watched me get turned.

What you saw.
Are you sure that's what you saw?

Damn it, Bobby. Yes. I know.

"You know" ain't the same as proof.

- Because we're talking about-
- Doing something about it, fast.

It's not just the vamp.
He's been different from the jump.

All right, I'm with you.

- Are you?
- Yeah. I'll hit the books, hard.

Just don't shoot him yet, all right?
Watch him.

We need facts.

Because if it ain't Sam,
we don't know what it is.

If we put him down,
we need to know how.

I don't wanna ride in the same car,
much less work a case.

Get in the car. He's your case.

Hey.
I was just leaving Lisa a message.

- Still hasn't called you back?
- No.

- Sucks.
- Yeah.

You okay?

Yeah. I'm fine. How are you?

Me? Great.
Here, look, check this out.

Ahem. Think it might be something.

Four people, out of nowhere.
All in the last couple weeks.

What do you say?

- Yeah. Sounds like a plan.
- Let's go.

I don't understand.

Why would federal investigators
be interested in a suicide?

Well, um, it's a new,
more caring administration.

I already told the cops.

Jane was having a really bad day.

So I did what any sister would do.

I tried to cheer her up.

Told her to hang in there.

You know what a tell is?

- Excuse me?
- It's a poker term.

For when you're bluffing.
Like what you just did with your hair.

- What are you trying to say?
- You're lying.

- What?
- Tell us what you did to your sister.

You're right. I was lying.

I wanted to tell her,
"I love you, I'm here for you."

But what came out was,
"You're a burden. Just kill yourself."

Who says that? I just couldn't stop.

- See anything in the house?
- No hex bags, no sulfur, no EMF.

- You?
- A tuba and an issue of Crochet Today.

So, what, already kind of suicidal?

Right, and then big sis's taxicab
confession sends her over the edge.

Question is, what made sis
open her mouth in the first place?

Yeah, that is the question.

Thanks. Can you grab us
some gauze, please?

Mm-hm.

Should have had you prescribe me
a Valium.

Ha, ha. Just relax.

It'll be fine.

Gotta be honest, Paul.

I don't wanna be here.

You and most people. But you know
what? I don't take it personally.

Okay, open up.

You and Donna should come over
for supper.

How long has it been?
There. Worst part's over.

I'm not really into Donna anymore.
She's old.

Your wife looks great for her age.

Her saggy skin makes me wanna hurl.

- I have urges, you know.
- Okay.

Remember that camping trip I missed
because I was sick?

Well, I wasn't.
I was just afraid to be around Melissa.

My daughter, Melissa?

But then, she spent the night
for Jill's slumber party, oh...

and it just seemed so easy,
you know?

What are you saying?

It's not so much
I couldn't control myself...

I just knew I wouldn't get caught.

And I didn't get caught.

Hey. You find anything?

I've been up all night looking.
Nothing fits.

- Awesome.
- You got anything else to go on?

Yeah. My skin crawls
being in the same room with him.

- Why don't you look that up?
- I'm working on it.

I don't know how much longer I can
do this. Figure out what he is, fast.

I'm trying.

But Dean,
there's a worst case scenario.

What? Satan's my co-pilot. I know.

- Well, that'd be the other worst case.
- Well, then what?

Maybe it's just Sam.

- I gotta go.
- Dean.

You got a day, Bobby,
and then I'm handling this.

There was another one.
Yeah? What?

Dentist drilled a guy to death.

You mean,
the non-sexy kind of drilling, right?

Fifty bucks says he's mixed up
in the crazy.

- You think?
- Let's talk to him.

Uh, why don't you go ahead?
I'll catch up.

I'm gonna do a little research.

- You sure?
- Yeah.

We gotta know what we're up against.

Yeah. Yeah, good idea.

Thanks a lot.

- Anything from Marathon Man?
- Not exactly.

He hung himself in his cell
before I could get to him.

Yikes.
But he was definitely involved.

Just got the scoop from his assistant.

Yeah? Yeah.

The stuff that his patient
was confessing to?

I would have murdered him too.

So root canal and Russian roulette.

Uh, both of them,
it's like they were cursed.

People compelled to
puke the truth all over them.

Getting hit with the ugly truth
till you go postal?

I'd call that a curse.

I'm going to the morgue
to check out the body.

Why don't you take
the dentist's office?

Yeah. No problem.

Jane and Dr. Conley. I heard. Awful.

What do I have to do with it?

You're the only thing
they have in common.

Did they say anything to you?
Before they, uh...

- Sorry. Not really.
- Right.

I was just fishing.

- Thanks.
- Hey, by the way, how about my horn?

- Sorry?
- Stolen horn?

Right. Yeah. We're working on it.
Well, I hope so.

Thing's one in a billion.

- What makes it one in a billion?
- It's a museum piece.

Near as anyone can tell,
about a thousand years old.

- Where's it from?
- No one knows.

- When did it get swiped?
- About...

two weeks ago. Same day Jane died.

Castiel? Hello.

Possible loose nuke down here.
Angelic weapon.

Kind of your department.

You hear that, Cass?

- Hello, Dean.
- Are you kidding me?

I've been on red alert about Sam,
and you come for some stupid horn?

You asked me to be here, and I came.

I've been asking you to be here
for days, you dick.

I didn't come about Sam...

because I have nothing to offer
about Sam.

That's great, because for all we know
he's giftwrap for Lucifer.

No, he's...

He's not Lucifer.

And how do you know that?

If Lucifer escaped the cage,
we'd feel it.

- What is wrong with him?
- I don't know, Dean. I'm sorry.

What happened to you, Cass?

You used to be human,
or at least like one.

I'm at war.

Certain regrettable things
are now required of me.

Gabriel's Horn of Truth?
That's a real thing?

- Seen it?
- We think it's in town.

Something's forcing people...

Oh, well, you're welcome.

It isn't the Horn of Truth.

You were gone for two seconds.
Where did you look?

Everywhere.

Right.

Well, nice seeing you, anyway.

- Dean.
- What?

About your brother.

I don't know what's wrong with him,
but I do wanna help.

I'll make inquiries.

Yeah. Thanks.

Now, I'd actually like to see
all the suicides that came in this week...

not just Dr. Giggles.

Is that gonna be a problem?

Well, they're already gone.

- As in transferred?
- Yeah, not exactly.

Would you tell me what's going on?

Or should I have a chat
with your supervisor?

They're gone.

As in "gone" gone?

Here's the facts.

Tune in weekdays...

for the newest edition
to our award-winning local team.

Find out the truth
about your layaway program.

Another one?
Uh, no, thanks. I'm working.

Hey. What's up?
All the bodies are gone.

- What? Vanished?
- That's what the coroner said.

But I got a lead.

One of the missing bodies, she died
a week before everybody else.

- Suicide?
- Reported as a car accident...

- but no reason it couldn't have been.
- That would make her Patient Zero.

Maybe. Whatever got this curse thing
rolling started with her.

I'm at her place now.
Corner of Burnham and 159th.

All right. Give me 10.

I will have that other one.

- Thought you were working.
- I am working up to it.

- You okay?
- No, not really.

On me.

Anything else I can get you?

I'd just like the freaking truth.

But I'll settle for another one.

Sometimes I think
I can't get pregnant...

because God knows
my marriage is a sham.

Why'd I say that?

I mean,
I've been snorting oxy all day.

Why'd I say that?

I'm pretty sure I know.

I'm Ashley Frank with Frank Talk.

I gotta go. Thank you.

I'm sitting like this
so you'll look at my breasts.

I just bought them.
I need a lot of attention.

Good luck with that.

Hey.
Anything you're itching to tell me?

Not really.

- Sorry to disappoint.
- That's all right. I'm just testing a theory.

Well, I'm here hitting the books.

While drinking a nice glass of milk
and watching Tori & Dean.

What? Wait. Who and Dean?

Tori Spelling. I'm a huge fan.

Girl's a real talent.

It does work over the phone.

You know what else?
I get a pedicure once in a while.

At this nice Vietnamese joint.

Okay, okay. Please stop.

This one girl, Nhung Phuong,
Name means Velvet Phoenix.

Tiny thing, but the grip on her.

She starts on my toes,
and I feel like I am-

Hey. Come on, man.
Now I'm scarred for life. Thank you.

I never told anyone that.

Why am I telling you?

Maybe because you're my favorite.

Although Sam's a better hunter.
Lately, anyway.

Whoa.
Why the hell am I telling you this?

- Because I'm cursed.
- Cursed?

Yes. How is it...

that half the time
you clean a mess, you end up dirty?

This might be the best thing
that's happened in a while.

What do you mean?

Dean.

Dean, what damn fool move
are you about to-?

- I gotta go.
- Okay.

My first girlfriend turned out to be a-

No, no.

Mm-mm. Mm-mm.

It's Sam. Leave me a message.

Sam. It's me.
Listen, I'm on my way to you.

But if you get this before then,
give me a call back.

There's a few things I wanna ask you.

So why is there an investigation
for a car accident?

It wasn't an accident.

Corey committed suicide.

You know...

I wondered.

I'm sorry. I just-

So you had some idea Corey
might have taken her own life?

Well, she had been going through
a bit of a hard time lately.

At school, and, um, her cat Mittens
had just run away.

But really...

it was her boyfriend.

She was sure
that he was cheating on her.

But he was just very good
at covering his tracks.

Which of course made her
completely obsessed with-

- Finding out the truth?
- Yeah.

You mind if I check out her room?

Hey.

So I saw you called.

Yeah, it's been crazy.

Ben won't even talk about it.

Lisa, I'm sorry. But this is actually
the worst time in the universe to talk.

- Can we do this later?
- You shoved my kid, Dean.

How about we do this now?

It wasn't like that.

Then how was it?

I can't really explain.

You wanna know the truth?

Probably not.

You've got so much buried in there...

and you push it down,
and you push it down.

Do you honestly think that you can go
through life like that and not freak out?

Just, what, drink half a fifth
a night and you're good?

- Hey, you knew what you signed up for.
- But I didn't expect Sam to come back.

And I'm glad he's okay, I am.

But the minute he walked through
that door, I knew it was over.

You two have the most unhealthy,
tangled-up, crazy thing I've ever seen.

As long as he's in your life,
you're never gonna be happy.

That came out so much harsher
than I meant.

It's not your fault.

I'm not saying don't be close to Sam.
I'm close to my sister.

But if she got killed, I wouldn't
bring her back from the dead.

Okay, Lis.

I'm not gonna lie.

Okay, me and Sam, we've got issues.

No doubt.

- But you and Ben-
- Me and Ben can't be in this with you.

I'm sorry.

Sorry, Mittens.

Hey, where you been?
I found something.

- It can wait. We gotta talk.
- Yeah. What's up?

There's a few thing I wanna ask you,
and, uh, you're gonna tell me the truth.

Yeah, Dean. Of course.
What are you talking about?

- Whoa. Are you saying you're...?
- I asked for the truth...

and, you know, I'm getting it.

So like I said,
I have a few questions for you.

When that vamp attacked me,
why did you just stand there?

I didn't.

I froze.

You froze?

You've been Terminator
since you got back.

I don't know, shock.

And then it was too late.

I feel terrible about it, believe me.

Dean, I can't lie here.

You think I would let something
like that happen on purpose?

- You're my brother. How could you-?
- Okay.

Okay.

Sorry.

I thought I saw something.

I guess I was wrong.

It's just been a really, really bad day.

Hey, it's okay.

I got your back, all right?

I always have.

Thanks, Sammy.

So this was the chick's pet?

- Well, she was obsessed.
- I think you mean crazy.

All right. So cat skull, uh, grains of
paradise seed, devil's shoestring.

Mix them well, you got yourself
a summoning spell.

- Demon?
- God.

Corey was so desperate for the truth
about her boyfriend's cheating heart...

she went digging.

Nothing panned out, so she went
looking for a different kind of help.

Opened a door she couldn't close.

And now anyone in town who asks
aloud for the truth, invokes Veritas.

And she doesn't just give it to you,
she slams you with it...

till you kill yourself,
and she gets her tribute.

So all that tribute vanishing
from the morgue.

What do you think?
A Soylent Green situation?

A god's gotta eat too...

which means we gotta take her out,
or you're on the menu.

All right. What do we know?
Besides crazy cat lady.

- Well, dogs are her Achilles heel.
- Naturally.

She was a pretty hands-on
goddess back in the day.

Her thing was coming down from the
mountain to speak truth to the masses.

She wanted more than tribute,
she wanted to be worshiped.

An attention whore.

If you wanna put it that way.

And what is the 21st-century version
of speaking truth to the masses?

So you really think this god is slumming
as some farm-league Diane Sawyer?

Yeah. Call it a hunch.

Ready to go? We're rolling.

I'm Ashley-Ahem.

Pick up. I'm Ashley Frank...

bringing you Frank Talk.

Do that again. Still rolling.

I'm Ashley Frank,
bringing you Frank Talk.

Again. Okay. One more.

I'm Ashley Frank.

Are organic fruits and veggies
really worth the cost?

She's creepy. I mean, the hair alone.

I don't know.
Maybe there's nothing here.

Maybe.

Action.
We'll ask the councilman ourselves

- Are we still rolling?
- Hold on.

Check this out.

Zoom in on that.

Looks pretty normal, right?

I'm sure inside it's chock full of creep.

- Ready?
- Yeah. Ahem.

- And that's-?
- Dog's blood.

Do I wanna know where you got that?

- Probably not.
- Yeah.

Let's do this.

So where's all the creep?

You came for dinner.

Sit tight.

You're up next.

The tongue is the tastiest part.

It's where the lies roll off.

Mm.

Mm.

I cannot wait to eat yours.

I mean, I've seen liars before,
but you two?

Gold standard.

Point of professional pride.

I wouldn't be so cocky
if I were you, Dean.

You know what happens
when you base your life on lies, right?

The truth comes along and...

So while you've still got your tongue...

God knows you've gotten an earful.

I think it's your turn to spill some.

How about we play a little
Truth or Truth?

What should we ask Dean first, hmm?
Something personal about you?

Hey, Dean, I'm curious.

What do you really feel
about your brother?

Better now.

As of yesterday,
I wanted to kill him in his sleep.

I thought he was a monster.

But now I think-

Now you think what?

He's just acting like me.

- What do you mean?
- It's the gig.

You're covered in blood
till you're in your own blood.

Half the time you're about to die.
Like right now.

I told myself I wanted out...

that I wanted a family.

But you were lying.

No.

But what I'm good at
is slicing throats.

I ain't a father.

I'm a killer.

And there's no changing that.
I know that now.

So Sam walking back into your life
must have been a relief.

Hmm?

Mallory to your Mickey.

And how do you feel about
the band getting back together?

Sam?

Look. Ahem.

What we do is hard...

but we watch out for each other.

And that's what's important.

And that's it. That's the truth.

No.

No, it's not.

- You said yourself, I can't lie.
- How are you doing that?

That's not possible.
You're lying to me.

- No, I'm not.
- What are you? What is he?

- I don't know what you're talking about.
- Really? I doubt that.

I doubt anything that comes
out of your mouth right now.

You're not human.

What?

You didn't know that?

Now, that I believe.

Dean. It's me.

You are not my brother.

- Just listen-
- What are you?

It's me, Dean.

Look, please, just let me explain.

- Why should I believe anything you say?
- You want the truth? Here it is.

God's honest.

She was right. There's something
wrong with me. Really wrong.

I've known it for a while.

I've lied to you. Yeah.

And I let you get turned
by that vamp...

because I knew there was a cure...

and we need it in that nest,
and I knew you could handle it.

Handle it? I could have died.
I could have killed Ben.

That should stop me cold.

But I-I just don't feel it.

- You what?
- Ever since I came back.

I am a better hunter
than I've ever been.

Nothing scares me anymore
because I can't feel it.

I don't know what's wrong with me.

I think...

I need help.